Chłodnice i ich rola w morskim transporcie ładunków mrożonych

Może zdawać, że radiatory okrętowe

Chłodnictwo morskie stanowi dość specyficzny odłam branży chłodniczej, a jednocześnie spożywczej i transportowej. Choć mogłoby się wydawać, że chłodnice okrętowe powinny głównie zapewniać odpowiednio niską temperaturę służącą zachowaniu świeżości transportowanych produktów spożywczych, w to w rzeczywistości mają wpływ także na bezpieczeństwo załogi i sprawne działanie jednostki. Potrzebne jest zatem wprowadzanie innowacji.

Spora część produktów tworzona

Obecnie większości towarów nie trzeba transportować na aż tak duże odległości, aby wykorzystywać do tego drogę morską. Duża część produktów jest tworzona w różnych częściach świata i przewożona samochodami. Bardzo ważne jest jednak przechowywanie złowionych ryb, zwłaszcza podczas kilkudniowych rejsów. Odbiorcy ryb oraz tzw. morskiej galanterii są klientami o wysokich wymaganiach, dlatego by dostarczać im ryby w dobrym stanie potrzebne są profesjonalne chłodnice.

Bieżącej chwili palącą kwestią

Aby im sprostać zarówno firmy chłodnicze, jak i wszystkie inne osoby żyjące z połowu ryb inwestują w tworzenie i kupowanie coraz bardziej nowoczesnych chłodnic. Ważnym kryterium wyboru jest wysoka jakość idąca w parze z atrakcyjną ceną, ale istotna jest również wydajność takiego urządzenia i jego możliwości. W tej chwili palącą kwestią jest zwiększanie ich dobowej wydajności.

Część osiągalnych urządzeń

Niekiedy nie wystarcza zwykłe chłodzenie i konieczne jest po prostu zamrażanie i to w bardzo niskich temperaturach. Część dostępnych urządzeń tego typu zapewnia osiągnięcie temperatur w granicach nawet -50 stopni Celsjusza. Dzięki szerokiemu zastosowaniu takich układów instalowanych na jednostkach pływających cały efekt połowów nie idzie na marne -dostarczane ryby są świeże, nawet jeśli złowiono je dużo wcześniej.